Electrozi imprimați 3D pentru baterii ecologice

Când lumea a devenit conștient pentru prima dată de impactul grav asupra mediului al vehiculelor și al altor mașini pe bază de petrol, părea problema ar putea fi rezolvată relativ simplu prin trecerea la mașini electronice alimentate cu baterii etc. Aproape nimeni nu a pus sub semnul întrebării noile soluții, presupuse a fi complet ecologice. 

Apoi s-a dovedit alternativa simplă și ecologică nu era atât de ecologică pe cât am crezut. 

Utilizarea bateriilor nu este dăunătoare, dar fabricarea și eliminarea lor este dăunătoare. Substanțele chimice folosite la fabricarea lor, acidul periculos din baterii, sunt extrem de dăunătoare și, având în vedere în zilele noastre folosim tot mai multe produse electronice, problema este și mai mare.

Dar nu putem interzice bateriile din viața noastră de zi cu zi, așa trebuie dezvoltăm soluții mai prietenoase cu mediul. 

De la producție până la utilizare și eliminare, trebuie găsim modalități de a le valorifica la maximum în condiții cât mai ecologice. Cercetătorii japonezi par fi găsit soluția.

La Universitatea Sendai Tohoku din Sendai, aceștia au dezvoltat un nou proces de imprimare a unor electrozi de înaltă performanță din micro-grilă de carbon pe baterii. Metoda ar putea deveni în curând o alternativă viabilă la producția și casarea bateriilor, care este mult mai puțin dăunătoare pentru mediu. Bateriile sunt capabile de performanțe foarte bune și sunt ieftine. 

Scopul acestei noi dezvoltări este de a crește numărul de materiale active utilizate pentru a transforma o baterie într-o singură celulă, maximizând astfel potențialul acesteia. Celulele sunt conectate prin intermediul materialelor inactive, astfel încât în acest caz sunt necesari electrozi mai groși. Acești electrozi limitează, de asemenea, mișcarea ionilor și sarcina electrică. 

Cercetătorii japonezi au folosit stereolitografia (SLA) pentru a imprima structuri de micro-rețele din rășină, care au fost micșorate cu ajutorul unui proces special de carbonizare. Anozii de carbon dur rezultați transportă mai rapid ionii generatori de energie, iar structura mai precisă a rețelei îmbunătățește semnificativ performanța anozilor. 

Cercetătorii lucrează în prezent la perfecționarea metodei.