General Motors folosește de asemenea imprimarea 3D pentru noul Cadillac
În ultimii ani, ne-am obișnuit cu utilizarea din ce în ce mai frecventă a imprimării 3D de către General Motors (GM), care deține mărci auto bine-cunoscute precum Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, Baojun și Wuling.
În iunie, s-a anunțat că 60.000 de piese pentru Chevrolet Tahoe 2022 au fost tipărite în doar 5 săptămâni. Centrul tehnic global din Michigan, care se va deschide în 2020, primește din nou o investiție semnificativă pentru a accelera producția și perfecționarea modelului Chevrolet CELESTIQ.
Proiectul are o valoare de 81 de milioane de dolari, iar lucrările sunt în plină desfășurare. Tehnologia de fabricație aditivă a fost deja aplicată cu succes la Cadillac CT4-V și CT5-V, imprimând piese de transmisie, componente de aer condiționat etc.
Pentru noul Cadillac, platforma Ultium de la GM este deosebit de utilă, deoarece se află în centrul procesului de fabricație aditivă al companiei. Aceasta include arhitectura generală a vehiculelor electrice, toate tipurile de componente, celule de baterii, module, diverse pachete, unități de control Ultium, motoare electrice și soluții integrate.
Platforma permite grupului auto să standardizeze și să eficientizeze mașinile, uneltele și procesele de asamblare. Acest lucru are ca rezultat o mai mare flexibilitate, eficiență și costuri mai mici pentru conversia instalațiilor de asamblare.
CELESTIQ va fi prima mașină construită la Centrul Tehnic. Acoperișul său va fi realizat din sticlă inteligentă cu patru cadrane și particule plutitoare. Avantajul unui astfel de acoperiș este că pasagerii pot decide singuri cât de transparent ar trebui să fie acesta.
GM este încrezătoare că inovația va crește odată cu noul vehicul. Aceștia au în vedere un număr mare de piese imprimate, unele din metal și altele din polimer, pentru a îndeplini atât funcții structurale, cât și estetice.
Scopul este de a integra măiestria și tehnologia, iar CELESTIQ ar putea fi nava amiral a unei noi ere pentru marcă.