Baterii cu litiu imprimate sunt mai durabile și mai eficiente
Este bine cunoscut faptul că vehiculele cu motoare cu ardere internă emit o mulțime de poluanți, sunt foarte poluante și pun în pericol planeta. Prin urmare, interesul pentru mașinile electrice nu este deloc surprinzător.
Avantajele lor sunt clare: sunt ecologice, fără emisii locale de dioxid de carbon. Cu toate acestea, producția de baterii este o poveste mult mai dificilă, iar pentru a face progrese în acest domeniu, Departamentul de Energie al SUA (DOE) oferă 1,5 milioane de dolari pentru a sprijini o inițiativă comună între Ampera și Laboratorul Național Lawrence Livermore (LLNL) pentru a crește performanța și densitatea energetică a bateriilor cu litiu.
Imprimarea 3D va fi utilizată pentru fabricarea bateriilor, ceea ce va face ca produsele să fie mai durabile și mai ieftine.
Bateria cu litiu este inima automobilului electric, fiind în mare parte responsabilă pentru funcționarea acestuia. Dar nu totul este în regulă – extragerea materiei prime nu este deloc prietenoasă cu mediul, iar bateriile iau foc cu ușurință și trebuie să fie răcite.
DOE dorește să elimine aceste efecte negative, motiv pentru care a selectat șase proiecte energetice pentru finanțare. Unul dintre acestea este inițiativa Ampera și LLNL.
Scopul este de a reduce emisiile la nivel industrial și, prin urmare, de a dezvolta tehnologii energetice curate, pentru care fabricarea aditivă eficientă din punct de vedere energetic este cea mai bună soluție actuală. În comparație cu soluțiile convenționale, costurile de producție pot fi reduse cu 50%, eficiența bateriei va crește de zece ori, iar densitatea energetică va crește semnificativ.
Aproape nimic nu este dezvăluit despre procesul de fabricație în sine, cu excepția faptului că 3DP este principalul actor, care poate fi folosit pentru a crea structuri catodice mai mari, și că se folosește tehnologia de fabricație aditivă L-PBF ultra-rapidă și ieftină. Vehiculele pot ajunge la o încărcare de 80% în 15 minute sau mai puțin. După ce au structurat catozii 3D, aceștia doresc să treacă și la proiectarea anodului și să extindă și mai mult domeniul de aplicare al componentelor metalice Li în stare solidă.