General Motors a tipărit 60.000 de piese Chevrolet în cinci săptămâni

General Motors & Chevrolet

General Motors a investit masiv în 2020 pentru a-și dezvolta în continuare tehnologia de fabricație aditivă. Centrul industrial dedicat a fost extins în mod semnificativ. 

GM experimentează utilizarea 3DP în industria auto de mai bine de un deceniu, iar acum a ajuns în stadiul în care tehnologia este un instrument important în operațiunile de producție. 

 

Inginerii de la Chevrolet s-au confruntat cu o problemă serioasă atunci când au aflatîn ultimul moment” trebuie modifice designul SUV-ului Tahoe 2022. Aveau nevoie de o componentă suplimentară, o garnitură flexibilă de prevenire a scurgerilor pentru a umple un gol în partea din spate a vehiculului. 

Producerea și fabricarea piesei prin injecție ar fi durat prea mult timp și ar fi întârziat livrarea a 30.000 de vehicule. Deoarece Chevrolet este o filială a General Motors, inginerii GM au contactat GKN Additive Forecast 3D, un specialist în producția aditivă la scară industrială. 

GM a luat inițial în considerare turnarea prin injecție, dar și-a dat seama timpul era prea scurt, așa a optat pentru imprimarea 3D. În plus față de turnarea mai lentă prin injecție, decizia lor a fost motivată și de constrângerile lanțului de aprovizionare. Acest blocajîmpinge” tot mai multe companii către producția aditivă, deoarece le permite realizeze piesele de care au nevoie la nivel local, cu o dependență mai mică de furnizori. 

În cele din urmă, piesa în cauză a fost imprimată rapid, folosind materialul flexibil al GM și imprimantele Multi Jet Fusion de la HP. Amprentele au fost procesate folosind un proces numitlustruire cu vapori„, care asigură un luciu perfect al piesei. 

Deoarece sunt necesare două exemplare pentru fiecare vehicul, au fost necesare 60.000 de copii pentru 30.000 de Tahoe. GKN Additive Forecast 3D le-a livrat pe toate în cinci săptămâni. Acestea au fost finalizate în mai puțin de jumătate din timpul care ar fi durat dacă s-ar fi folosit turnarea prin injecție. 

Aceasta nu este prima dată când tehnologia aditivă este utilizată în industria auto, dar este una dintre cele mai mari aplicații de volum din acest sector de până acum.