Îmbunătățirea economiilor și a comunicării pentru camioanele Mercedes-Benz utilizând imprimarea 3D
Introducere
Dezvoltarea și filmarea reclamelor pentru industria auto prezintă numeroase provocări: vehiculele nu sunt disponibile încă în versiunea lor finală, pot părăsi fabrica doar deghizate sub forma unor prototipuri sau sunt dificil de integrat într-un studio de filmare din cauza dimensiunilor lor.
eActros 600 de la Mercedes-Benz Trucks nu face excepție. Însă, în loc să se bazeze exclusiv pe grafică computerizată (CGI), regizorul Felix Aaron, de la Studio 11:40, și producătorul CGI Chris Stingel, de la TomSporer, au utilizat imprimarea 3D pentru a aduce lumea abstractă a CGI direct pe platoul de filmare.
Această combinație inovatoare a îmbunătățit comunicarea între părțile implicate, a redus costurile de producție și a scurtat termenele — toate acestea cu ajutorul unei imprimante 3D de mari dimensiuni din seria Form.


Provocările publicității auto și costurile CGI
Producerea reclamelor pentru industria auto implică o serie de probleme specifice: idealurile vizuale contrazise de legile fizicii, condițiile meteorologice și de iluminare nefavorabile, precum și ajustările retroactive ale designului. Toate aceste aspecte pot fi rezolvate prin CGI, astfel încât clienții „să nu fie nevoiți să refacă întreaga reclamă și să plătească sume mari de bani pentru aceasta”, explică Stingel.
Dacă produsele nu sunt încă disponibile sau trebuie păstrate în secret, filmările sunt realizate utilizând produse temporare, pe care producătorii CGI, precum Stingel, le înlocuiesc ulterior în mod digital. Acesta a fost cazul pentru eActros 600 de la Mercedes-Benz Trucks — care nu era încă disponibil pentru filmări, determinându-l pe Aaron să recurgă la CGI.
„În postproducție, lucrurile nu sunt la fel ca pe platoul de filmare, unde pot vedea, evalua și filma totul imediat. Trebuie mai întâi să configurez totul digital în CGI, iar apoi să îl randez. Poate dura ore sau chiar zile pentru a obține un prim rezultat.”
Chris Stingel, Producător CGI
CGI necesită timp și, implicit, generează costuri. „Mulți clienți cred că totul poate fi realizat prin CGI, ceea ce este, teoretic, adevărat, dar implică un volum mare de timp și, în consecință, costuri. Clienții nu își pot imagina întotdeauna cum va arăta produsul final în CGI. Ne confruntăm frecvent cu această problemă. Munca digitală este complicată de faptul că nu colaborezi în timp real pentru a agrea o soluție, deoarece un client nu va sta într-o conferință online timp de opt ore ca să urmărească un artist digital mișcând camerele de la punctul A la punctul B. Acest lucru face procesul mai complicat și consumator de timp”, explică Stingel.
Accelerarea producției CGI cu imprimarea 3D ca instrument de vizualizare
Deoarece eActros 600 nu era disponibil pentru filmări, Aaron știa că atât costurile, cât și durata proiectului vor fi semnificative. Pentru a evita depășirea bugetului, a căutat o modalitate de a îmbunătăți comunicarea cu părțile implicate în producție — astfel a apelat la imprimarea 3D.
Folosind un model imprimat 3D, Aaron a filmat camionul imprimat utilizând o lentilă macro, realizând diverse cadre de urmărire, pe care le-a programat în sistemul de control al mișcării. După ce a agreat mișcările camerei cu clientul, a filmat din nou aceeași rută, fără modelul imprimat 3D.
Sistemul de control al mișcării stochează toate datele despre mișcările camerei, necesare pentru introducerea digitală a modelului eActros 600 în imaginile filmate „goale”.
„Imaginea live a modelului imprimat 3D, iluminat, a fost prezentată clientului, care mi-a oferit feedback pe loc”, explică Aaron. „Mai târziu, în film, vedem modelul CGI într-o poziție comparabilă. În acest fel, clientul își poate face o idee despre cum va arăta imaginea finală chiar pe platou, astfel încât să putem decide împreună, pe loc, ce variante vor fi implementate în postproducție.”
„În acest proiect specific, am economisit în principal timp și stres, ceea ce ne-a permis să evităm costuri potențial nedorite pentru client.”
Felix Aaron, Regizor
Vizualizarea a permis lui Aaron și Mercedes-Benz Trucks să decidă asupra mișcărilor camerei direct pe platou, reducând potențialele costuri ale postproducției. Timpul implicat în postproducție a fost redus, deoarece pentru fiecare scenă a fost produsă o singură versiune prealabil coordonată.

Imprimarea 3D cu rășină de mari dimensiuni
„Pentru a lua decizii pe platou și a ne face o idee despre cum ar arăta cadrul, am avut nevoie de un model destul de realist”, explică Aaron. Detalii fine, inclusiv logouri ale brandului și o suprafață netedă, au fost esențiale, iar modelul trebuia să reziste la manipulări repetate.
Pentru imprimare a fost utilizată rășina rigidă Rigid 4000, un material rezistent, umplut cu sticlă, cu o rezistență termică ridicată, care a permis modelului să reziste la luminile reflectoarelor de pe platou sau la târguri.



Modelul a fost creat prin imprimarea a 14 părți cu imprimanta Form 3L, care au fost ulterior asamblate cu ajutorul epoxidului.
Imprimarea 3D: Îmbunătățirea comunicării și reducerea costurilor
Modelul imprimat 3D a făcut ca colaborarea dintre toate părțile implicate să fie mai eficientă, reducând costurile și asigurând finalizarea reclamei la timp, în ciuda unui termen strâns.
„Imprimarea 3D aduce libertatea de design a CGI din sfera digitală în lumea reală, deschizând numeroase aplicații pentru proiectele viitoare ale realizatorilor de filme.”
Felix Aaron, Regizor
Mercedes-Benz Trucks a utilizat, de asemenea, modelul imprimat 3D al noului eActros 600 ca element vizual în cadrul evenimentului de lansare.
Pentru Aaron, imprimarea 3D oferă libertatea tehnică a CGI, dar aplicată în lumea reală, permițând numeroase aplicații viitoare în producția video.
Pentru mai multe informații:
