Imprimarea 3D SLS aduce profit unei mici afaceri în doar câteva luni

Un angajat, trei ore pe zi, 3600 de produse livrate, 135.000 de dolari investiție personală și doar șapte luni pentru recuperarea completă a investiției. Sună prea bine ca să fie adevărat? Ei bine, Josh Driggs, proprietar și unic operator al companiei ZapWizard, are o altă părere. Cu imprimanta Fuse 1 și un flux complet de lucru SLS implementat în propriul atelier, ZapWizard a livrat mii de produse în mai puțin de un an și a reușit să recupereze o investiție de peste 100.000 de dolari în acest proiect secundar.

Pe timpul zilei, Driggs lucrează ca inginer proiectant mecanic pentru un producător din Texas. Iar seara (doar trei ore pe noapte), el proiectează, fabrică și vinde accesorii pentru produsele Leatherman, precum huse personalizate pentru multitool-uri avansate. Brandul Leatherman a devenit sinonim cu bricegele multifuncționale și alte unelte datorită calității sale superioare — fiind preferat de vânători, instalatori, tehnicieni, militari și mulți alții.

 

Utilizatorii Leatherman formează o comunitate activă, în permanentă căutare de modalități mai bune de a transporta, proteja și optimiza aceste unelte, iar ZapWizard este adesea prima lor oprire. De la o schimbare aproape catastrofală în lanțul de aprovizionare, până la un număr record de comenzi, Driggs ne-a povestit cum Fuse 1 a făcut minuni pentru afacerea sa.

 

„Folosesc imprimarea 3D SLS la adevăratul ei potențial. Fuse 1 chiar mi-a salvat afacerea.” — Josh Driggs, fondator ZapWizard

Munca dusă acasă

În afara orelor de program, Driggs gestionează de aproape un deceniu un mic business de servicii de imprimare 3D. El proiecta și vindea piese aftermarket pentru Leatherman, cum ar fi huse, și colabora cu Shapeways pentru imprimare și livrare. Această colaborare afecta însă marja de profit — pentru o husă de 45 USD, Driggs câștiga doar aproximativ 5 USD net — însă, ca activitate secundară, cu efort minim de proiectare, modelul de afaceri funcționa. „Chiar dacă marja de profit era mică, eram mulțumit de serviciile lor pentru că afacerea mergea aproape automat”, afirmă Driggs.

 

O schimbare în modelul de business al Shapeways a adus ZapWizard în impas, iar Driggs a avut doar câteva opțiuni: să închidă complet afacerea, să colaboreze cu un alt furnizor (cu o marjă și mai mică) sau să preia întreaga producție în regim propriu.

 

A trimis cele mai populare trei modele ale sale către cinci furnizori din SUA, dar și către câțiva producători internaționali. Însă, când a primit piesele înapoi, toleranțele, colorarea și finisajul suprafeței nu erau conforme. „Chiar dacă specifici materialul și tehnologia, nu îți pot garanta orientarea imprimării sau un proces de colorare consecvent”, spune Driggs. A fost momentul să parieze pe o soluție în care avea încredere.

Amenajarea unei fabrici (în garaj)

Din fericire, Driggs avea deja experiență cu o metodă de producție fiabilă și accesibilă. Folosea imprimanta Fuse 1 la locul de muncă de ani de zile și era înscris pe lista de rezervare încă din 2017 — compania lui primise una dintre primele unități de producție.

„Știam că Fuse 1 este o mașină de lucru fiabilă. Mașina nu era problema — trebuia doar să rezolv partea financiară pentru a face totul pe cont propriu.” — Josh Driggs, fondator ZapWizard

La serviciu, Fuse 1 este utilizată pentru dispozitive de fixare, montaj și alte elemente auxiliare, însă nu pentru volum mare. Estimează că acolo se imprimă aproximativ 200 de piese pe an, iar el căuta o soluție de producție mult mai eficientă.

A început cu amenajarea garajului: sisteme de ventilație noi, podea epoxidică, mese de lucru, o imprimantă 3D Form 4 SLA, o imprimantă FDM, un laser cu fibră optică și două mașini CNC entry-level. Investiția totală s-a ridicat la aproximativ 135.000 USD, incluzând Fuse 1, Fuse Sift, Fuse Blast și un sistem de vopsire cu vas de presiune.

Creșterea volumului de producție

La început, Driggs era sceptic în privința investiției și se temea că a preluat prea multe responsabilități odată. „Mi-a fost teamă că nu voi reuși să înghesui husele suficient de bine în camera de imprimare și că nu voi termina la timp comenzile”, povestește el. Însă, folosind instrumentele PreForm și prin încercări repetate, Driggs a reușit să stabilească un program de producție constant și fiabil, care menține Fuse 1 în funcțiune cinci zile pe săptămână.

 

Realizează o construcție pe jumătate de volum peste noapte, cu o densitate de ambalare de 25% și între 12–15 tipuri diferite de piese. A doua zi după serviciu, merge în atelier pentru post-procesare. Cu doar 40 de minute de muncă efectivă pentru sortare și sablare, Driggs are timp să răspundă clienților, să imprime etichete, să ambaleze colete și chiar să lucreze la noi proiecte.

„Am reușit să potrivesc densitatea de ambalare cu rata de reîmprospătare, pierzând doar aproximativ 5% din pulbere, deci nu am surplus inutilizabil. Totul funcționează perfect. Primesc cam 12 comenzi pe zi, le imprim peste noapte și le pot expedia a doua zi.” — Josh Driggs, fondator ZapWizard

Soluția ideală pentru o nișă aparte

Un factor important al succesului ZapWizard este varietatea mare de produse oferite și capacitatea de a le adapta rapid — un avantaj posibil doar cu imprimarea 3D SLS. Are în portofoliu peste 300 de variante și modele de huse pentru Leatherman și, în cazul comenzilor speciale, creează adesea un model complet nou.

„Uneori modific un design de 15 ori până ajung la versiunea finală, schimbând câte 0,1 sau 0,2 mm. Asta doar pentru că am imprimarea SLS la dispoziție, care îmi permite să reacționez imediat.” — Josh Driggs, fondator ZapWizard

Un client — instalator — i-a cerut o husă mai rezistentă. Acesta i-a explicat că, atunci când se târăște prin subsoluri și spații înguste, multitool-ul Leatherman se zgârie în husa clasică. În doar două zile, Driggs a proiectat o variantă blindată și a livrat o soluție personalizată.

 

Modelul de business rapid, flexibil și eficient nu doar că a revitalizat interesul clienților, ci a și permis recuperarea întregii investiții în doar șapte luni. Cu doar două-trei ore de muncă pe zi, după program, ZapWizard a generat suficient profit pentru a acoperi toate cheltuielile.

„Am imprimat 3600 de piese în doar șapte luni și mi-am achitat toate datoriile legate de atelier. Afacerea continuă să crească – oamenii reacționează la faptul că sunt din nou activ online și la nivelul de personalizare pe care îl ofer.” — Josh Driggs, fondator ZapWizard

Pentru mai multe informații: