Kazu Hiro revoluționează machiajul de la Hollywood cu tehnologia de scanare 3D Artec

Renumitul artist de machiaj de la Hollywood, Kazu Hiro, folosește scanarea 3D pentru a perfecționa metodele de lifecasting, oferind un studiu de caz despre eficiență și precizie în transformarea personajelor.

 

În mod tradițional, procesul de lifecasting implică crearea detaliată a unor mulaje tridimensionale folosind materiale pe bază de silicon. Deși eficient, acest proces prezintă provocări precum durata mare de ședere pentru actori și disconfortul asociat utilizării materialelor de turnare. Pentru a aborda aceste probleme, Hiro a integrat scanerele 3D Artec în fluxul său de lucru, oferind un exemplu concret de inovație în industria cinematografică.

Contribuind la realizarea unor filme nominalizate la Oscar, Hiro a colaborat cu actori precum Robert Downey Jr. și Bradley Cooper în filmul de succes din 2023, Maestro. Înainte de acest proiect, portofoliul său includea o gamă variată de producții de succes, cum ar fi Bombshell, Darkest Hour, Salt, The Curious Case of Benjamin Button, Men in Black II și How the Grinch Stole Christmas.

 

Hiro subliniază impactul tehnologiei asupra procesului său creativ: „Scanerele Artec Leo și Space Spider mi-au schimbat profund munca. Aceste dispozitive oferă un nivel excepțional de detaliu, fără distorsiunile și disconfortul întâlnite frecvent în procesul tradițional de lifecasting.”

Crearea protezelor: un proces mai rapid și mai precis

Scanerele 3D Artec, inclusiv modelele Leo și Space Spider, oferă soluții fără contact pentru procesul tradițional de lifecasting. Aceste scanere avansate capturează cu precizie detaliile faciale și contururile corporale, eliminând necesitatea sesiunilor prelungite și neplăcerile asociate mulajelor din silicon.

 

Integrarea scanerelor 3D în fluxul de lucru al lui Hiro a redus semnificativ timpul de scanare, fiecare sesiune durând acum doar 1-2 minute. Acest proces eficient minimizează disconfortul actorilor și asigură păstrarea fiecărui detaliu în designul final al machiajului protetic.

 

După scanare, Hiro utilizează software-ul Artec Studio pentru a rafina datele capturate, optimizând precizia și detaliile. Scanările sunt apoi exportate în ZBrush, unde modelele feței, capului sau altor părți ale corpului sunt ajustate înainte de a fi imprimate 3D. În etapa finală, mulajele imprimate sunt finisate manual, folosind lut, pentru a asigura detalii de înaltă fidelitate.

 

Această abordare exemplifică modul în care adoptarea tehnologiilor inovatoare redefinește standardele din industrie, oferind un caz concret de integrare a realismului și eficienței în machiajul cinematografic. „Sunt încântat de noile progrese pe care Artec le va aduce în tehnologia de scanare 3D. Aceste inovații vor continua să îmbunătățească munca mea în machiajul de la Hollywood și sculpturile mele artistice,” a spus Hiro.

 

Chris Strong, specialist în scanare 3D la Rapid Scan 3D, a adăugat: „Munca lui Kazu este remarcabilă, iar cerințele sale pentru o reprezentare perfectă au necesitat un instrument la fel de remarcabil. Artec Leo, prin precizia, ușurința de utilizare și portabilitatea sa, s-a dovedit a fi soluția ideală. Am recomandat cu încredere acest scaner lui Kazu, știind că îi va transforma arta.”

Modelarea viitorului filmelor prin tehnologia digitală

Studiul de caz al lui Hiro reflectă tendințele mai largi ale tehnologiei 3D în diverse domenii, inclusiv cinematografia și investigațiile criminalistice, redefinind standardele de precizie și realism. De exemplu, Industrial Light and Magic (ILM) a utilizat scanere 3D pentru a recrea digital personajul Grand Moff Tarkin, interpretat de Peter Cushing, în filmul Rogue One. Această abordare a permis integrarea fără cusur a chipului actorului, deși acesta decedase cu peste două decenii în urmă.

 

Într-un interviu acordat HuffPost în 2020, Hiro a detaliat utilizarea scanării și imprimării 3D în machiajul cinematografic. Acesta a explicat procesul complex de creare a protezelor pentru Charlize Theron în rolul lui Megyn Kelly, din Bombshell. Hiro a utilizat un scaner și o imprimantă 3D pentru a personaliza chipul actriței, obținând o reprezentare fidelă a trăsăturilor faciale ale lui Kelly.

 

În ciuda provocărilor, cum ar fi disconfortul și aplicarea delicată în jurul ochilor, abordarea inovatoare a lui Hiro, combinată cu expertiza șefei departamentului de machiaj, Vivian Baker, a realizat o integrare impecabilă între pielea reală și cea artificială. Acest proces, care a durat trei ore, oferă un exemplu clar de succes în utilizarea tehnologiilor avansate pentru a transforma machiajul cinematografic.

Faceți următorul pas către utilizarea tehnologiilor avansate – solicitați acum o ofertă personalizată pentru scanerele Leo sau Spider II.

Pentru mai multe informații: