Tesla va "reinventa" producția de automobile cu ajutorul imprimării 3D

Pe măsură ce amprenta de carbon a activității industriale continuă crească, crește și îngrijorarea. Producătorii caută din ce în ce mai mult alternative ecologice și se orientează către soluții ecologice. 

Prin urmare, cererea de vehicule electrice care sunt mai puțin ecologice decât se anunță, dar totuși ecologice, este în creștere. Deoarece nu au nevoie de benzină pentru a funcționa, majoritatea producătorilor de automobile vor avea vehicule electrice în portofoliu până în 2023. În prezent, compania lui Elon Musk, Tesla, este lider de piață. 

Imprimarea 3D este cunoscută ca fiind prietenoasă cu mediul înconjurător, generând aproape niciun deșeu în comparație cu producția tradițională și emițând mult mai puține gaze cu efect de seră în atmosferăcu câteva ordine de mărime. 

Tocmai prin intermediul imprimării 3D, o utilizare specială a tehnologiei, Tesla încearcă din nou își învingă concurenții. Prin utilizarea imprimării binder jetting, aceștia reduc și mai mult costul de producție al vehiculelor lor electrice. 

Tehnologia este larg răspândită în industria auto. Aceasta ia mai multe forme și este utilizată în mai multe scopuri. FDM este utilizat pentru a produce prototipuri și produse finite, cum ar fi Ford. Cu toate acestea, Tesla (singura până acum) a apelat mai întâi la nisip, tipărind matrițe din acesta, iar apoi produsul propriu-zis. 

3DP nu este utilizat pe parcursul întregului proces de fabricație, ci doar în anumite etape. Tesla nu intenționează înlocuiască soluțiile existente și funcționale, ci le completeze, tehnologiile trebuind lucreze împreună și în paralel. 

În planurile lui Musk, matrițe uriașe de presare ar urma formeze structurile din față și din spate într-un fel de “gigaformă“. Până în prezent, imprimarea 3D a funcționat pentru ei, deoarece a redus costurile de producție, iar Tesla este în fața rivalilor săi. Se așteaptă ca ultima inovație sporească și mai mult acest avantaj. 

Tehnica binder jetting va fi folosită pentru a crea o matriță uriașă care va fi utilizată pentru a modela întregul substrat al vehiculului electric aproape dintr-o singură bucată, în loc de cele patru sute de piese și asamblarea acestora care au fost folosite până acum. Producția va fi finalizată în optsprezece până la douăzeci și patru de luni, devansând din nou concurența. 

Asta, bineînțeles, dacă toate acestea se întâmplă, pentru , în cazul lui Musk, nu știi niciodată ce va deveni realitate și ce va rămâne un vis.