Un alt producător de mașini de curse folosește imprimarea 3D
Mulți producători de automobile se confruntă cu problema producerii unor piese din ce în ce mai complexe în cantități mici. Costurile sunt, de obicei, ridicate, iar durata de producție este lungă.
Pe măsură ce imprimarea 3D face ca problema să fie mai ușor de rezolvat, tot mai multe companii apelează la această tehnologie. Una dintre acestea este cea mai veche echipă de motorsport din Australia, Garry Rogers Motorsport, care are aproximativ 40 de angajați. Fondatorul și directorul executiv al companiei, Garry Rogers, a fost el însuși pilot de curse auto, câștigând mai multe campionate australiene Supercar.
Un alt aspect important pentru mașinile de curse este capacitatea de a produce piese la fața locului, dacă este necesar.
Cu toate acestea în minte, Garry Rogers Motorsport (GRM) a contactat Markforged din Massachusetts (ale cărui produse sunt distribuite de Admasys RO în România), un pionier în domeniul imprimării 3D industriale.
“Imprimarea 3D este o altă modalitate de a realiza piese care altfel ar fi foarte scumpe“, a declarat Stefan Millard, un director al GRM.
Millard și echipa sa au decis în urmă cu zece ani să privească dincolo de metodele tradiționale și așa au ajuns la imprimarea 3D. Aceștia și-au dat seama rapid cât de eficientă era tehnologia pentru realizarea de prototipuri și producerea de piese de schimb.
Millard vorbește cu entuziasm despre Markforged: “Markforged părea să fie singurul care nu se concentra doar pe prototipuri, ci mai degrabă pe produse finale de înaltă calitate.”
Era important ca piesele tipărite să reziste la presiune, temperaturi ridicate, viteză și tot felul de forțe. GRM a fost una dintre primele companii din Australia care a achiziționat tehnologia Markforged. În prezent, acestea au ajuns în punctul în care tipăriturile, ca produse finale, reprezintă aproape cincizeci la sută din produsele lor. Este vorba, în principal, de încuietori de ușă, carcase pentru cutia de viteze, mânere de direcție și accesorii pentru camere, dar 3DP a făcut posibilă și producția de piese turnate din fibră de sticlă.
De exemplu, o mostră a unei componente de frână a fost imprimată în 24 de ore pentru 50 de dolari. Folosind metodele tradiționale, ar fi fost nevoie de cel puțin două săptămâni și de 670 de dolari.